Na 8 dagen.....e

25 mei 2015 - Haarlem, Nederland

Jullie zullen wel denken: "Waar blijven die kerels nou". Na de tweede dag hebben jullie niets meer van ons vernomen. wel, ik kan bij deze melden dat met ons bijzonder goed gaat. We hebben in 8 dagen tijd 580 km afgelegd, hetgeen meer is dan we ons in onze stoutste dromen hadden voorgesteld. Onze grote handicap was, dat ze in Belgie nog geen WiFi hebben uitgevonden. Op de enige plaats waar dat mogelijk was moesten we er € 20,00 voor betalen. Dat kon Bruin natuurlijk niet trekken. Er waren namelijk ook vele andere keuzen voor dat geld mogelijk en dat hebben we toen maar gedaan. (Biertje, wijntje). Je moet ook niet al te veel van je huiselijke gewoonten vervreemd raken, nietwaar?  Maar nu even iets over de reis zelf. De eerste twee dagen zijn al bekend. Ik begin dus bij dag 3. Vanaf "Het Wapen van Alblasserdam", waar we door storm, regen en windkracht 9?? tegen gedwongen werden te overnachten, ging onze reis richting grote rivieren. Dordrecht, Moerdijkbrug, Lage Zwaluwe, Breda en uiteindelijk gekampeerd in Ulvenhout. 64 km met natuurlijk altijd wind tegen. St. Jacob vindt ons vast grote zondaars. Onze penitentie moet zeker wat Hem betreft optimaal zijn.    Do. 21 mei: we passerden de Belgische grens. Ulvenhout / Mechelen 83 km. Mooi weer. We vertrokken om 10.45 u. Moesten nog even wennen met inpakken. Prachtige reis langs de rivier "de Mark", die van Breda naar België en verder stroomt. Een prachtig landschap boven Mechelen en geen heuvels, heerlijk om te begieten. In Mechelen een prachtige ommuurde kamping op landgoed "Rozendaal".  22 mei, dag 5: Mechelen /  Geraadsbergen. (74 km). Wederom door een prachtig landschap gefietst langs de rivier "de Dender". Flip werd gestoken in zijn enkel door een insekt. Dezeenkel werd heel dik en we waren (een beetje) bezorgd. Gaat nu weer prima.              Dag 6: Geraadsbergen / Tournai (Doornik) (83 km). De eerste lange heuvels. We hebben die dag ook Douwe en Irma ontmoette, razend op de terugweg uit Portugal, ons speciaal op onze route zijn komen opzoeken. Was ontzettend leuk. De foto's die ze van ons gemaakt hebben hebben ze op Facebook gezet.                                        Dag 7: tournai / Cambrai. (67 km). Nu begon het echt te heuvelen. Het was prachtig weer en onze armen en benen waren licht verbrand. Wat gaat dat snel op de fiets. We beginnen al echt van die enge wielrennersbenen te krijgen. We passerden de Franse grens entingen het schier eindeloze noord Franse landschap in. De koffie was echter een stuk beter dan in België. Camping in Cambrai had weer geen WiFi. We hadden weer bij de tent gekookt. (Italiaanse macaronieschotel) .       En dan tenslotte dag 8, ma. 25 mei:  Cambrai / 15 km onder st. Quanten. Na vannacht wat regen op onze tentjes te hebben gehad en alles een beetje vochtig aanvoelde vonden we het beter in Cambrai een paar croissantjes en broodjes te kopen voor we op weg gingen ,op een terrasje aan het plein namen we de koffie erbij. Op weg naar st quentin. Na 67 km een leuke camping aan een meer gevonden in een dorpje en meeneem pizza gehaald. Straks lekker pitten! Tot de volgende keer,Parijs?

1. Margriet:
    Incroyable mais vrai!
  2. Lenneke:
    26 mei 2015
    Heel goed mannen, ga zo door!!!!
  3. Yvon:
    26 mei 2015
    Heerlijk dat jullie zo goed gaan.....tres bien!!
  4. Jan en Ria Zwemmer:
    26 mei 2015
    Hé mannen.... Bijna Parijs? Als jullie zo door"knallen" fietsen jullie binnen de geplande zeven weken heen en terug.
  5. Evelien:
    26 mei 2015
    Op Suzie's eerste verjaardag in Parijs lijkt me een mooi streven! :-) Wat gaan jullie goed zeg, best een beetje jaloers eigenlijk!!
  6. Suzanne:
    26 mei 2015
    Wat ziet het er goed uit! Leuk die filmpjes.
    Parijs in zicht, even een "rustdag" nemen hoor in deze geweldige stad.
    Bon voyage!! xx
  7. Betty smit:
    26 mei 2015
    Leuk zo n blog.Veel plezier daar in Frankrijk!
  8. Corrie:
    26 mei 2015
    Bonjour kanjers, zo leuk om jullie blog te lezen. Werkt een beetje verslavend, net als dat fietsen volgens mij. Lekker trappen!!
  9. Jan pranger:
    27 mei 2015
    Heel goed mannen. Het echte vakantiegevoel met het stokbraad op de camping. Wij vertrekken morgen naar Hoek v Holland.Voor een engels rondje de komend weken, Dat wordt ham and eggs en geen stokbrood.
    Bon courage and we keep in touch. Jan