Pamplona!

18 juni 2015 - Pamplona, Spanje

Hoera! Na een antal stevige klimmetjes en prachtige afdalingen zijn we nu in Pamplona aangekomen. De camping die we van tevoren hadden gepland zijn we helaas per ongeluk voorbij gereden, maar we slapen nu en een refugié in het hartje van de stad, genaamd "Bij Jezus en Maria",voor de prijs van €8,00 per persoon. Vanmorgen stonden we op in Roncevalles op een hoogte van 950 m. Het waaide hard en het was steenkoud. Maar nu zitten we lekker op een terrasje in het hartje van de stad met een heerlijk glas wijn voor onze neus. Vanavond maar een leuk restaurantje uitzoeken en aan de tapas o.i.d. We moeten nog ongeveer 750 km van de 2650. De Belgen vergezellen ons nog steeds. Heel gezellig. Katrien is vanmiddag een andere kant opgegaan. Dramatisch afscheid, maar misschien komen we haar nog eens tegen. We gaan optimistisch en met volle moed verder richting Santiago. Als we het nu nog niet halen dan weet ik het niet meer. Leuk al die reacties. We lezen ze met heel veel plezier en stimuleren ons zeker. Met Jezus en maria zullen we het wel redden!, groet van Rob en Flip

1. Joke Broersen:
    Mannen GROTE Klasse!!
    Even dacht ik hetzelfde als je sportschoolmaat, want jullie gaan wel errug goed!
    Tijdens Oerol raakten jullie vrouwen niet uitgepraat over jullie. Het alleen zijn bevalt ze wel, maar nu ze de foto's van jullie zien........
    Succes op het laatste stukje!
  2. Yvonne Spaansen:
    18 juni 2015
    Hoi Flip jij zit lekker aan een wijntje,wij ook dus bij deze proost.Jullie zijn kanjers en toppers.Gr Peter en Yvonne.
  3. Jan en Ria Zwemmer:
    18 juni 2015
    Super mannen, nu nog het laatste stukje "vals plat". Maar met iedere dag een mooie spaanse dis en een kannetje sangria....nou...je zou haast vergeten dat het een bedevaarttocht Is.
  4. Miriam Johanningmeijer:
    18 juni 2015
    Wat leuk toch om jullie zo te kunnen volgen. Still going strong!
  5. Marianne:
    18 juni 2015
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen! Fantastisch dat het zo goed gaat.Ik verwacht veel van jullie verhalen "achteraf" ...... wat zullen die mooi zijn....mooier worden en het eeuwige leven krijgen!
    Hou vol en geniet!
    Liefs, Marianne
  6. Huub:
    18 juni 2015
    Geweldig, jongens, deze tocht naar het einde van de wereld ofwel deze tocht naar het pelgrimsoord van de H. Jacob, afgezant van de goede God himself. Het is als het zoeken naar de graal. Ik weet zeker dat Petrus jullie de toegang tot de hemel niet meer kan ontzeggen. Wat een kracht en wat een devotie. Succes en zo af en toe eens goed vloeken mag best.
  7. Dick Stammes:
    19 juni 2015
    Ça marche bien, les gars! In Ronceveaux dus, zijn jullie, oftewel Roncevalles, al naargelang de nationaliteit. Legendarisch, historisch gebied Op de heuvel waar jullie opstonden vochten ooit de legers van Charlemagne (Karel de Grote) tegen die vermaledijde Basken (toen al!). Uiteraard lezen jullie de poëzie hierover in La chanson de Roland, het Rolandslied, tussen de 'ballons de rouge' door. Ik verwacht niets anders! Afijn. Bonne route, les courageux!
  8. Yvonne W.:
    19 juni 2015
    Wat een avontuur! Heel mooi.
    En wat doen jullie het goed.
    Een fantastische belevenis. Om niet te vergeten.
  9. Erna smak:
    19 juni 2015
    Weer zo'n leuk verslag om te lezen en jullie te volgen succes met de volgende kilometers! !!!
  10. Erna smak:
  11. Corrie:
    19 juni 2015
    Hola amigos, ik moest erg lachen om de gereserveerde camping die jullie voorbij rijden. Enorme snelheid natuurlijk, daar kwam het door. Nog stieren zien rennen in Pamplona? Lekker trappen, kanjers.
  12. Ingeborg Julius:
    19 juni 2015
    Zo ben er echt voor gaan zitten want je weet dit is niet mijn ding. Je weet broertje ik heb veel ondernomen in mn leven maar dit had ik niet gekund.ik vind het geweldig allee en met gezellige belgen.leuk in pamplona lekkere tapas en een glas rioja ja dat wil ik ook wel.nu nog even doorzetten.is het gezellig bij jezus en maria.nog beacoup courage kus van ing gr van frans,
  13. Steef Bartman:
    19 juni 2015
    Volgens mij hebben jullie heerlijk weer daar, dus de goden zijn met jullie. Dat gaat nu zeker lukken. Geniet van de fraaie uitzichten en de fijne Rioja! Enne.. rek het maar een beetje, want het is weer zo voorbij. 19 augustus is de deadline zou ik zeggen (dan opent AZ de competitie tegen Ajax). Nog bagage teruggestuurd?
  14. Frans van straaten:
    19 juni 2015
    Lieve dappere mannen, verdeel de laatste 700 km in kleine stukjes. Anders is het al snel voorbij. Of hebben jullie haast om bij de bruiden terug te keren? Ook weer terecht. Tsjonge jonge. Maar God ziet dat het goed is.
  15. Laus Klaver:
    19 juni 2015
    Super mannen de pyreneeen gehad, nog ff volhouden! We hebben bewondering voor jullie . Groetjes Laus en Ins
  16. Frits koning:
    20 juni 2015
    hoi mannen, wat goed van jullie.
    zet hem op voor de laatste 750 moet te doen zijn.
    groet Frits en Ineke
  17. Lenneke:
    20 juni 2015
    Hola caballeros valientes del caballo de acero, lo que un viaje maravilloso!
    Somos realmente todo celosos.
    La meta a la vista.
    Unas veces más altos y gota otra vez.
    Un montón de diversión
  18. Sylvia:
    23 juni 2015
    Jongens grote bewondering bravo lijkt me zwaar maar leuk. liefs en groeten van ons