Spanje!!!!

17 juni 2015 - Parijs, Frankrijk

We hebben weer een echte mijlpaal bereikt. De pas over de Pyreneen bij Roncevalles zijn we zonder al te veel problemen overgekomen. Eigenlijk was het de bedoeling dat we dat gisteren al zouden doen, maar ons verblijf in St. Pied de Port is letterlijk in het water gevallen. De hele dag plenzende regen en al onze spullen klets nat. Om ons optimaal op vandaag voor te bereiden hebben we alle overtollige ballast weggegooid . Dat scheelde bij Flip al gouw zo'n kilootje of acht en bij mij toch ook wel ongeveer vijf. De sfeer is optimaal . Zoals jullie wel weten hebben we een aantal medekampeerders omtmoet. We fietsen wel individueel maar komen elkaar telkens weer tegen. Erg gezellig. Katrien hebben we al eerder vermeld, maar sinds een paar dagen zijn we een  Belgisch stel tegen gekomen, waarvan ik persoonlijk haar wel goed kan verstaan in een prachtig Vlaams accent met prachtig taalgebruik, maar van hem is haast geen woord te begrijpen. We. Gaan nu een camping zoeken ondanks het feit dat het hier boven op 960 m. behoorlijk koud is. De tenten zijn nog nat van gisteren dus dat zal wel weer een klam karwijtje worden. De sfeer is opperbest, dus ook dat zal wel weer lukken. En....morgen op naar Pamplona.

1. Evelien:
    17 juni 2015
    Wat een mijlpaal!!! Hup even die Pyreneeën over... gefeliciteerd hoor! Nu 'alleen' nog maar even een stukje Spanje. Benieuwd hoe de campings en ontbijtjes daar zijn! X
  2. Huub en Gerda:
    17 juni 2015
    Met plezier lezen we jullie verslagen van deze stoere onderneming. Wat een belevenis en wat genieten! Respect en heel veel groeten.
  3. Erna smak:
    17 juni 2015
    Jammer dat alles nog een beetje nat en klam is ...maar met jullie optimisme gaat het jullie vast lukken En met zo'n 13 kilo minder ballast fiets het zeker een stuk lichter...Wens jullie nog veel gezellige kilometers toe jullie zijn toppers!!!!
  4. Charles:
    17 juni 2015
    Hi Rob en Flip, proficiat wat een prestatie! Jullie hoeven geen cooling down te doen zo te begrijpen. Ga lekker in een natte tent liggen op een hoogte van 1 km en je koelt lekker af. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Veel plezier.
  5. Sanne & Brenda:
    17 juni 2015
    Leuk om te lezen hoe onze buurman de tocht rijd. mooie verhalen en succes met de openlijke zonnige verdere kilometers.
  6. Jan pranger:
    17 juni 2015
    Spanje! Het mooiste en hopelijk warmste komt er nu aan.Even overschakelen naar de tapas. Succes heren!
    Helene en Jan.
  7. Lenneke:
    17 juni 2015
    Nat is niet fijn.....maar in Spanje is het goed weer, dus daar zullen jullie wel weer opwarmen! Ben benieuwd waar jullie nu precies zitten, want dat zegt het verhaal niet.....keep the good feeling boys!!!
  8. Janwillem Parigger:
    18 juni 2015
    Hoi Rob en Flip,
    Wat een mijlpaal dat jullie de Pireneeen over zijn, kunnen je nu richten op de laatse Etappe in Spanje, voorwaar nog wel even fietsen maar dat gaan jullie redden.
    Heb veel respect voor jullie prestatie.
    Groet en veel fiets plezier
    Janwillen en Marianne
  9. Dick Stammes:
    19 juni 2015
    Fijn dat het zo lekker gaat, hombres! Que tiene un buen día mañana!