De. Eerste dag

18 mei 2015 - Haarlem, Nederland

Vanmorgen om 10.00 u vertrokken uit Nieuwe Niedorp. We werden heel mooi uitgezwaaid door onze lieve echtgenoten Margriet en Suzanne, door Yvonne en yvonne, door Evelien en Suzie, door Theo en Joke, en werden de eerste kilometers begeleid door Frits op zijn bijzondere motor. Waarschijnlijk was hij bang dat we na enkele kilometers al de bus naar Alkmaar zouden nemen. We voelen ons wel stoer omdat velen hebben gedacht dat we er wel stoer over spraken, maar er aan beginnen is toch andere koek. Dat hebben we vandaag echt gelogenstraft. We zijn gestart met droog weer, maar na ongeveer 30 km (in Limmen) begon het te regenen. En niet zo zuinig ook. Na een pauze bij Kwartje Koffie zijn we toch maar verder gegaan, richting Haarlem / Driehuis hebben we weer een stop gehad, maar omdat de regen toch niet ophield zijn we op karakter verder gefietst richting Vogelezang. Toen we totaal verzopen daar dachten aan te komen en we in de verte het plaatsnaambord door onze natte brillen wat wazig zagen staan, schetst niemand onze verbazing toen daarop de naam Zondvoort aan Zee stond vermeld. Hadden we toch ergens de verkeerde afslag genomen en waren we op een alternatieve route terecht gekomen. We hebben een hotelletje gevonden, alle natte kleding in een droogtrommel gestopt, een pilsje gepakt in een cafeetje en een bord bami / nassie speciaal naar binnen gewerkt. Nu liggen we heerlijk op een goed bed tv te kijken en gaan morgen weer met frisse moed de uitdaging aan.

1. Evelien:
    18 mei 2015
    Leuk om te lezen! Vannacht maar lekker slapen en dan morgen fris en hopelijk droog weer verder. Succes!!!
  2. Doewie:
    18 mei 2015
    Plaatsvervangende trots maakt zich meester van mij. Decennia geleden, toen wij nog tot dezelfde wielerploeg behoorden, zijn wij nooit verder gekomen dan het 'Kopje van Bloemendaal'.
  3. Huub:
    18 mei 2015
    Wij zijn er stil van!!! Wat een heldenmoed! Sterkte veel succes en plezier!
  4. Michel Edelaar:
    18 mei 2015
    Het begin is er! Veel plezier mannen! Heb dr Michelle Ferrari al naar Zandvoort gezonden voor de nodige Dopage ;)
  5. Marjolijn Drenth:
    Heel veel succes mannen!
  6. Marjolijn Drenth:
    19 mei 2015
    Heel veel succes mannen! Ik duim voor knap weer.
  7. Frans van straaten:
    19 mei 2015
    Dappere mannen op deze Katholieke tocht. Goede reis vandaag.
  8. Lenneke:
    Het kan alleen maar beter worden!!!!! Trots op jullie!!! Xxx
  9. Jan pranger:
    19 mei 2015
    De kop is er af! Het blijft nog even tegenwind maar rustig doortrappen het wordt vanzelf warmer en droger na einige tijd.
  10. Erna smak:
    19 mei 2015
    Jeetje Flip wat gaan jullie een super reis op de fiets maken.....Het weer word beter dus morgen veel succes ...gaan jullie volgen lijkt mij erg leuk gr Erna Smak
  11. Dick Stammes:
    19 mei 2015
    Kijk, de wáre pelgrimmers!
    'Jongens zijn het, maar leuke jongens.'

De aarde is rond.
    Dus: voorwaarts, religieuze mannen!
  12. Steef Bartman:
    19 mei 2015
    Bami en nasi als fietsbranstof, altijd goed. Zet 'm op mannen. Ben benieuwd waar jullie nu uithangen. Karel & ik kwamen vandaag in de Pyreneen twee eveneens fris en fruitige 60ers tegen uit Brabant. Volbepakt, met voor en achtertassen ( maar zonder tent, zeker heel veel schone onderbroeken), dus het kan!
  13. Laus Klaver:
    19 mei 2015
    heel veel succes mannen super gedaan gr laus
  14. Marianne:
    21 mei 2015
    Top mannen....dat ik toch deelgenoot ben geweest van jullie verbluffende wielerverleden in de 80 er jaren.......ik prijs me gelukkig! Heel veel succes en een dikke knuffel voor allebei!
  15. Cor bosch:
    26 mei 2015
    Heel veel succes mannen met deze toch niet al te makkelijke reis