St. Emilion, ver in Frankrijk

9 juni 2015 - Parijs, Frankrijk

Na ruim 3 weken toeren door la douce France zijn we aangekomen in het prachtige plaatsje St. Emilion, natuurlijk wel bekend van de heerlijke wijnen die hier gemaakt worden. Zoals wij tot nu toe Frankrijk hebben gezien kan met de auto onmogelijk. Langs kleine wegen, tussen de landerijen en wijngaarden door, met prachtig weer rijden we elke dag door een ansichtkaart. We rijden door heel kleine pittoreske plaatsjes, langs heel oude twaalfde eeuwse kerkjes . Je zult het niet geloven maar toen we gisteren door onze watervoorraad heen waren en we in het niemandsland op het heetst van de dag zo'n kerkje binnenliepen stond daar zowaar een volle fles spa bronwater op ons te wachten terwijl de kerk leeg was. De oude Jacob had zeer zeker met ons te doen die dag.Het is alleen soms wat moeilijk een camping te vinden omdat je soms echt door het niemandsland rijdt. Maar een gite of een B & B is dan wel heel snel te vinden. We genieten met volle teugen en ook de wijn bij de tent en het bier op de terrasjes als we in een plaatje aankomen smaken ons best. Rob heeft echter een probleem: hij kan op zijn mobiel geen WiFi ontvangen en heeft daardoor helaas niet kunnen reageren op de berichtgeving van Steef. De reactie,ies die we van onze volgers ontvangen stimuleren ons zeker om door te gaan. Morgen passeren we Cardillac en gaan op weg naar Dax. We nemen nu nog een wijntje en duiken daarna onze slaapzakken weer in.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke Broersen:
    9 juni 2015
    Flip en Rob, jullie zijn kanjers!
    En wat dat water in de kerk betreft: Er is altijd wel iemand die voor je zorgt, want alle zegen komt van boven!
  2. Yvon:
    9 juni 2015
    Hierbij een diepe buiging van mij, respect!!! Toffe gozers....
  3. Jan en Ria Zwemmer:
    9 juni 2015
    Heerlijk mannen...zo decadent. Aan een "grand cru" nippen voor de tent.
    Genieten daar.
  4. Marianne:
    9 juni 2015
    Dat doen jullie goed! Leuk om jullie te volgen. Jullie zijn al aardig opgeschoten zeg! Dat hele stuk op spierkracht.....stoer!
  5. Je sportschoolmaat:
    10 juni 2015
    Flip, Als ik je ophaalde voor ons 2 wekelijks fitness uurtje en je elke keer voor het instappen je laatste zeer lange trek aan je peuk gaf, en hem daarna triomfantelijk de voorsloot in slingerde en na 5 min. op de hometrainer zei; ik vind het wel genoeg zo. Hield je me voor de gek ofzo? Ik begrijp hier helemaal niets van, Dat dendert gewoon volgens mij met rokende banden door heel Frankrijk heen. Top prestatie!!!
  6. Lenneke:
    10 juni 2015
    Jullie reizen niet alleen blijkbaar........ Altijd goed om een kerk in te lopen.
    Mooi vlak stukje voor de boeg.......;) en dan wachten de bergen!! Geniet ervan jongens!!! Prachtig mooi!!! Kus Chris en Len
  7. Yvonne Spaansen:
    10 juni 2015
    Hallo stoere mannen volg al een tijdje jullie ondernemende reis. Wat een top presentatie, de verhalen die jullie schrijven zeggen al genoeg. Heel veel succes op de verdere trip
  8. Ingeborg Julius:
    10 juni 2015
    Geweldig wat jullie doen en ja je ziet tien keer zoveel dan met de auto, van die madam ciet plaatjes met la vache voor de kar, volhouden jongens, dikke kus,
  9. Corrie:
    10 juni 2015
    Dit weekend rondje Schermer en Beemster gefietst. Lijkt niet op wat jullie doen maar wel ook heel erg genoten. Lekker trappen, kanjers!!
  10. Yvonne stoot:
    14 juni 2015
    Hoi Rob en Flip,
    Net jullie reisverslagen gelezen en foto's bekeken. Doe het jullie niet na, moet er niet aan denken, wel jaloers op wat jullie allemaal zien onderweg,die zoals er al gezegd is, je met de auto niet ziet! Succes met jullie verdere fiets avontuur en ik blijf jullie volgen!