Zware tijden.

5 juni 2015 - Parijs, Frankrijk

Nadat we eergisteren Tours waren gepasseerd, konden we het boekje van het eerste deel  van onze reis dichtslaan en aan deel twee beginnen. Gewelig gevoel! We rijden elke dag vrijwel zo'n 70 km, voorwaar geen slechte prestaties met een ballast van ongeveer 20 kg. Gisteren onze tweede etappe van Tours naar Poitiers gedaan in een temperatuur van zo'n 30 graden. Ook nog een aantal stevige klimmetjes gedaan oplopend van 8 naar 12 %, voorwaar geen gering prestatie. Na weer een week van inspanning hebben we besloten vandaag maar weer een dagje rust te nemen. We staan op een camping in St. Cyr, zo'n 12 km. boven Poitiers, aan een groot meer onder tropische omstandigheden. Flip ligt te pitten in zijn lichtgewicht hangmat en ik ga straks een heerlijke koele duik in het meer nemen. Morgen gaan we waarschijnlijk een uurtje eerder weg i.v.m. de temperatuur. Via Poitiers op naar  Angouleme. We hebben er tot nu toe in totaal ongeveer 1200 km. opzitten, waarvan 50 km. In Parijs en ook ongeveer 40 tot 50 km omgereden. Het is een echte onderneming geworden, waarbij je niet moet denken aan de nog af te leggen afstand. We vinden het nu al stoer en zijn ook een beetje trots dat we hier al zijn aangeland. De sfeer onderling is nog steeds optimaal en we gaan morgen weer goed gemotiveerd en met de zegen van Jocob op pad.

1. Yvon:
    5 juni 2015
    Ontzettend fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat, houden zo!
  2. Ingeborg Julius:
    5 juni 2015
    Ja het zal wel zwaar zijn.angouleme is heel mooi.als flip het nog kan herinneren daar waren wij toen pa beb ging versieren onder onze ogen ha ha met de fam bloemendaal.missch weet hij het nog.geniet er van .kus
  3. Jack en Margriet Biersteker:
    5 juni 2015
    Hoi wat gaan jullie goed en wat is het leuk om jullie verhalen te lezen. In gedachten fietsen we met jullie mee. Tip: Ga niet bij Angouleme op de camping bij het vliegveld staan, het is daar niet prettig.
    Veel plezier verder, groetenJack en Margriet
  4. Janwillem Parigger:
    5 juni 2015
    Fijne berichten allemaal Rob, fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat.
    Ben trots op jullie.
    Groet en veel fiets plezier.
    Janwillem.
    p.s verstandig dat je met deze warmte wat vroeger gaat vertrekken.
  5. Margriet:
    5 juni 2015
    En ............ genoten van jullie rustdaggie?
  6. Huub:
    5 juni 2015
    Hoi lui, stoer, dat is wel het juiste woord, vind ik. Jullie zijn geweldig stoer! 1200 km gereden en nog 5000 voor de boeg, dat is voorwaar geen kattenpis. Jullie gaan vast en zeker door alle denkbare stadia heen van psychische en fysieke gesteldheden en zullen elkaar en jezelf wel heel goed leren kennen. Ik blijf jullie avonturen volgen. Heel veel plezier samen.

Huub
  7. Ineke:
    7 juni 2015
    leuk om deze tocht van onze zwagers te volgen, gefeliciteerd met het eerste deel! Met hulp van Jacobus de Meerdere zal het vervolg vast lukken! Veel succes!
  8. Je sportschoolmaat:
    7 juni 2015
    20 kg. ballast, waarvan 18 kg tabak.
  9. Steef Bartman:
    7 juni 2015
    Nog een stukkie onder Bordeaux, dan de Pyreneeën over (langs?) en dan wacht jullie de goddelijke afdronk van de Don Jacobo Rioja. Als dat geen aansporing is! Succes mannen.